Diyet Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Kimler Bu Diyeti Uygulayabilir?


Ergenlik çağında hızlı bir şekilde kilo alıp verebilmekteyiz. Bu kilolar en hızlı ergenliğe giriş ve bitiş zamanına kadar hızlı bir şekilde verilebilmektedir. 
Bu kiloları hormonal değişiklikler, ani abur cubur yeme istekleri ve psikolojik sebeplerden ötürü nadir görülen eve kapanan bireyler için kilo artışı gözle görülebilmektedir. Bu çağda gençler gerek psikolojik gerek fiziksel ağırlaşmaya başlayabilirler. Bunun sonucu olarak kilo alımı doğal bir şekilde karşımıza çıkmaktadır.

Ergenler için bu diyet listesinde onlara bol protein, orta karbonhidrat, az yağ yemeyi hedefletiyoruz. Kilo verimi her genç için birbirinden farklı şekilde ve hızda kilo kaybı olabilir. Burada için içine kilo almamızı sağlayan asıl etken metabolizma giriyor. Eğer Metabolizma yavaş bir şekilde çalışırsa hızlı bir şekilde kilo alabilirsiniz. Eğer hızlı bir metabolizmanız var ise hızlı kilo kaybedebilirsiniz. Metabolizmayı harekete içermek için düzenli beslenmeli, bol su içmeli ve aktif bir şekilde hareket etmelisiniz. Hareketten kastım bu uyumakta olabilir. Ama 8 saat uyumak size bol bir hareket kazandırmaz. Otururken bile kilo kaybedebilirsiniz. Ama önceliğimiz hareket etmek, şekillenmek. Kilo verirken şekeri meyvelerden belli ölçülerde almamız gerekmekte, Haftada iki gün et veya tavuk ızgara edilip yenilmeli haftanın diğer üç günü ise akşam yemeklerinde sulu sebze yemekleri tercih etmelisiniz. Sebze yemeklerinin sularını tüketmemenizi öneririz.  Onun haricinde kahvaltınızı özellikle uyandıktan 1 saat sonra yapmanız gerekmektedir. Zayıflamak için en temel esas olan Kahvaltı yapılması gereken en önemli öğündür. Yapılan bir araştırmaya göre Kahvaltı yapanların, kahvaltı öğünlerini es geçenlere nazaran daha hızlı ve sağlıklı kilo verdiklerini açıklıyor. Şimdi size diyet listesi hazırlayalım.

Kahvaltı:

Kahvaltıda bol protein almanız gerekmektedir. Bu proteinleri yumurta, peynir gibi zengin proteine sahip ürünlerden alabilirsiniz. Kahvaltıda haşlanmış yumurta, peynir, zeytin, mevsim yeşillikleri, domates ve salatalık bulunması gerekmektedir. Eğer ekmeksiz yemek yediğimde doymuyorum diyorsanız kahvaltınıza bir dilim tam buğday ekmeği ekleyebilirsiniz. Eğer güzel bir kahvaltı doyulmamak hem de kalorinizi aza indirgemek isterseniz, Ekmeğinizi kızartabilirsiniz. Bu kahvaltıda en önemli olan yumurtanın yapılış şekli yumurtayı haşlanmış bir şekilde tüketebilirsiniz. Aynı zamanda yarım çay kaşığı zeytinyağı ile de omlet şeklinde tüketebilirsiniz. Kahvaltınızda tüketeceğiniz domates karın bölgenizde ki yağları eritecektir. Peynir proteinlerinizi yükseltecektir. Salatalık ise karnınızın doymasını sağlayacak 0 kalori olan bir yiyecektir.  Kahvaltınızın yanında açık bir çay, yeşil çay veya beyaz çay tüketebilirsiniz.

Ara Öğün

Ara Öğünde bir sade kahve yanına hurma, kuru kayısı ekleyebilirsiniz.

Öğlen:

Öğlen yemeklerinde bu gençlerimize yulaf lapası, salata, çorba, ızgara köfte, kuruyemiş gibi hafif yiyecekleri yemelerini öneriyoruz. Örneğin bir öğle arasında 10 adet badem veya fındık tüketebilirsiniz. Yanına ayran veya sade bir kahve tüketebilirsiniz. Vücudunuza alacağınız bademin çiğ olmasını öneririz. Çiğ badem en çok zayıflatan kuruyemişlerden birisidir. Aynı zamanda yağda  alacağınız bu kuruyemişler en sağlıklı yağlardan birisidir. Sade kahve ise Metabolizmayı hızlandırmakla görevlidir. Sade kahveyi günde ikiden fazla içmenizi önermiyoruz.

Ara Öğün

Bu öğünde şekerinizin düşmemesi adına meyve tüketmenizi öneriyoruz. Meyve yanına süt olabilir. Ya da sütün yanına badem , fındık, leblebi, hurma, kuru kayısı olabilir.

Akşam Yemeği

Akşam yemeği  akşam saat 19.00, 20.00 aralarında yapılmalıdır. Akşam yemeğinde ise karnınızın hemen şişmesi için öncelikle bir çorba içmenizi öneririz. En çok zayıflatan ve sağlıklı olan çorba mercimek çorbasıdır. Ardından sebze yemeğinizi beş kaşığı geçmeyecek şekilde tabağınıza yerleştirmenizi istiyoruz. Yanına ise yoğurt ve dilediğiniz kadar salata koyabilirsiniz. Sebze yemeğinin olmadığı zamanlarda ise ızgara şeklinde yapılmış et, tavuk, balık ürünlerini yemenizi öneriyoruz. Bunlar protein açısından oldukça zengin ürünlerdir.

Ara Öğün

Akşam yemeğinden sonra hafif bir şeyler tüketebilirsiniz. Meyve yanına süt olabilir. Yeşil çay içebilir veya beyaz çay tüketebilirsiniz.

Sağlıklı bir insanın 3 ana öğün 3 ara öğün olmak üzere 6 öğüne sahip olması gerekmektedir. Ergenlik çağında bu listelerle hızlı bir şekilde kilo verebilirsiniz. Bu yemeklerin dışında en önemli olan ise bol su tüketimidir. Günde en az 2, 2,50 litre su tüketmeniz gerekmektedir. Bunun yanında günde yarım saat tempolu bir yürüyüş yapılmalı veya evdeyseniz de leslie yapabilirsiniz.

Diyet Yaparken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Diyet yaparken abur cubur tüketmemeye, yaptığımız yemeklerde sıvıyağ, margarin gibi sağlıksız transyağlarını kullanmamamız gerekmektedir. Onun haricinde diyet yaparken bol hareket etmeliyiz. Hareket edilen bir diyette daha hızlı kilo kayıpları görülebilmektedir. Ve su içmeyi ihmal etmemeliyiz.

Kimler Bu Diyeti Uygulayabilir?

Bu diyeti ergenlik çağında olan, Kilosu olan gençlerimiz, kilo vermek isteyen gençlerimiz sağlıklı bir şekilde yaşamak isteyen bireyler uygulabilir.