Afrodizyak, cinsel arzuyu uyaran yiyecek, içecek veya başka bir şey olarak tanımlanır. Tarih boyunca, çiftler arasında şehvet uyandırmak umuduyla afrodizyak gıdalar ve bitki bazlı ilaçlar tüketilmiştir. Balayı için en uygun afrodizyak etkili besinler hangileri cevabı yazımızda..

Balayınızın renkli geçmesine neden olacak Afrodizyak etkili besinler şu şekilde sıralanıyor:

Çikolata

Çikolata, beyinde norepinefrin ve dopamin hormonlarının salgılanmasını tetikleyerek öfori hissi yaratan feniletilamin (PEA) adlı bir kimyasal içerir. Ancak çikolatanın afrodizyak etkisi kısa sürelidir.

Bal

Balın afrodizyak özelliklerine dair çok az kanıt olmasına rağmen, yüzyıllardır doğal bir libido güçlendirici olarak kullanıldığı iddia ediliyor. Bununla birlikte, hormon seviyelerini düzenlemeye yardımcı olan bir bileşen ve uyarılma sırasında kan akışını artırabilecek nitrikoksit içerir.

Lahana turşusu

C vitamini ve laktik asit bakımından zengin olan lahana turşusunun erkeklerde artan cinsel aktiviteden sorumlu olduğu söyleniyor. Pittsburgh’daki araştırmacılar, 450 gönüllünün günde üç adet lahana turşusu yedikten sonra büyük çoğunluğunun cinsel yorgunluğunun sona erdiğini tespit etmiştir.

Kuşkonmaz

Kuşkonmaz seks hormonlarının üretimini uyarmada rol alan harika bir E Vitamini kaynağıdır ve sağlıklı bir cinsel dürtü için önemli olan histamini artırmaya yardımcı olan folat olarak bilinen B vitamini kaynağıdır. Ayrıca genitoüriner sistemdeki dolaşımı artırdığı ve cinsel istek artışına yol açtığı düşünülmektedir. Afrodizyak etkili gıdalar arasında bulunan kuşkonmazın etki süresi de diğerlerine göre daha uzundur.

Fesleğen

Bu keskin otu yemeklerinizi ve cinsel yaşamınızı canlandırmak için kullanabilirsiniz. Fesleğen sadece yemeklere taze bir tat katmakla kalmaz, aynı zamanda afrodizyak etkisi olduğu söylenen harika bir aromaya sahiptir. Aynı zamanda çok uyarıcıdır ve kalp atış hızını artırarak ve kan akışını iyileştirerek cinsel isteği artırabilir.

Avakoda

Bu ipeksi yumuşak meyve eski Aztek zamanlarına kadar uzanan afrodizyak olarak üne sahiptir. Aslında Aztekler avokado ağacına “testis ağacı” anlamına gelen “Ahuacuatl” adını verdiler. Meyvenin yüksek E vitamini seviyesinin, enerji seviyelerini yüksek tuttuğuna inanılıyor.

Biftek

Biftek gibi protein açısından zengin kırmızı etler doğal olarak beyindeki dopamin ve norepinefrin düzeylerini artırır. Cinsel ilişki sırasında hassasiyeti artırdıkları için, bu iki kimyasalın kadının uyarılmasında önemli olduğu düşünülmektedir. Biftek de çinko ile doludur. Yani istiridye gibi erkekler için de iyi bir afrodizyaktır.Balayında yenilebilecek gıdalar arasında bulunan kırmızı et cinsel gücü arttırmak açısından birebirdir.

Zencefil

İnsanlar zencefili yüzyıllardır afrodizyak olarak kabul etmişlerdir. Zencefilin erojen bölgelerdeki hassasiyeti artırdığına inanılıyor. Ayrıca karıncalanma etkisi ile dilin karıncalanmasını ve dudakların şişmesini sağlar.

Balayında Beslenme Tüyoları

  • Bol bol taze meyve ve taze sebze tüketmeye özen gösterin.
  • Bu dönemde fast-food’u azaltarak daha çok sebze yemeklerine yönelmeye çalışın.
  • Kurabiye ve cips gibi atıştırmalıklar yerine kuru meyve ve kuruyemiş gibi sağlıklı atıştırmalıkları tercih edebilirsiniz.
  • Dikkatsiz ve aşırı miktarda yemek yememeye çalışın. Yalnızca acıktığınızda az miktarda yemek yiyin. Kendinizi tam anlamıyla doymuş hissettiğinizde ise tabakta yemek olsa bile yemeğe devam etmeyin.
  • Su tüketimine ağırlık verin.
  • Az şeker tüketmeye çalışın. Özellikle asitli içecekler çok fazla şeker içerdiğinden bunlardan kaçınmanızda fayda vardır.
  • Kahvaltı öğününü atlamamaya özen gösterin.
  • Zamanınız çok kısıtlı olsa bile sağlıklı beslenmeye çalışın. Öğünlerinizi planlamanız ve hiçbir öğünü atlamamanız gerekir.
  • Ara öğünlerde taze sebze ve meyve tüketimine ağırlık verin.
  • Bitki çayları tüketimine özen gösterin.

Balayında beslenme tüyoları bu şekilde sıralanırken en doğru beslenme biçiminin dengeli ve sağlıklı beslenmeden geçtiğini belirtmek gerekiyor.