Hafızayı, kemikleri, gözleri geliştiren ve hafızadan kaynaklı olan Alzheimer hastalığını önleyen balığı sık sık tüketmelisiniz.

Balık yerken dikkat edilecek ve balığın faydasını arttıracak 6 önerimiz var.

  • Balığı Kızartmayın

Balık tüketeceğinizde balığınızı kızartarak tüketmeyin. Bunun sebebi balık kızartıldığında ağırlığının çoğu kadar yağ çeker besin değerini yitirir ve kalorisi artar. Sağlıklı ve vücudun dostu olan balık kızartılarak tam tersi haline gelir. Kızarmış balık insan vücuduna yarar değil zarar verir. Kızartmanın her türlüsünün vücuda zararlı olduğu gibi balığın kızarması da vücuda zararlıdır. Kızartma yerine ızgara yapmak, sebzelerle harmanlanıp buharda pişirmek ya da fırınlayarak pişirmek gibi besin değerini kaybetmeden tüketmeniz gerekmektedir.

  • Balığınızı Yeşil Salata İle Tüketin

Balıkta en az C vitamini bulunur. Bu sebeple balığın yanında yeşillik ya da yeşil salata tüketmeyi süreklilik haline alışkanlık haline getirin. Balığı nasıl tüketmeliyim?Özellikle bol limon ile yapılmış bir yeşil salata ile balıktaki C vitamini açığını kapatabilirsiniz.

  • Haftada En Az İki Kez Tüketin

 

Balıkta A, B1, B2 ve D vitaminleri bulunur. Haftada iki kere düzenli bir şekilde balık tüketmeyi alışkanlık hale getirebilirsiniz. Balığın insan vücuduna birçok yararı vardır. Öncelikle kemik hafıza göz gibi faktörlere yararı vardır. Ayrıca kalbiniz içinde çok yararlıdır. Balık sayesinde kalbinizin sağlığını koruyacak hem de yüksek kolesterol probleminiz var ise hiç çaba harcamadan bu sorun ile başa çıkabileceksiniz. Vücudun kış aylarında en çok ihtiyaç duyduğu A, B1, B2 ve D vitaminlerini balık ile alabilirsiniz. Balık tüketimi ile bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz. Çocukların da zihinsel ve fiziksel gelişimine destek verir. Çocuklarınıza da yararları ile çocuklarınızın da balık tüketimini sağlamalısınız.

  • Küçük Balıkları Kılçık İle Tüketin

Çipura, hamsi, istavrit, levrek gibi küçük balıkları kılçığı ile tüketebilirsiniz. Balığın yararını nasıl arttırırım? Balıkların kılçıklarında yüksek miktarda kalsiyum ve fosfor bulunur. Kalsiyum ve fosfor kemiklerin sağlığı için ve dayanıklılığı açısından son derece önemlidir. Bu sebeple kılçıkları küçük yerken rahatsızlık duymayacağınız hamsi, çipura ve hamsi gibi balıkları kılçıkları ile tüketmeye çalışın. Özellikle kemik erimesi olan kişiler balıkları kılçığı ile tüketmelidir.

  • Balığınıza Limon Sıkarak Tüketin

Balıkta en az vitamin olarak C vitamini vardır. Balıkta C vitamini çok az olduğu için balığı C vitamini fazla olan besinlerle tüketmelisiniz. Limon C vitamini kaynağıdır. Balığı hem hazırlarken hem de tüketirken bol bol limon sıkarak tüketin. Limonun içinde var olan antioksidan ve C vitamini balıkta bulunan omega 3’ün vücuttaki kullanımına yardımcı oluyor ve arttırıyor.

  • Balığı Çok Pişirmeyin

Bütün yiyecekleri pişirirken besinleri tamamen ölene kadar iyice pişirmemelisiniz. Balıkta buna dâhil. Balığı nasıl pişirmeliyim? Balıkları çok fazla pişirdiğinizde balıkta olan protein kaybına sebep olur. Ve balıkta bulunan proteinin vücudumuz için herhangi bir yararı kalmaz. Bu nedenle balıkları iyice pişirmeyin.