Çinlilerin uyguladığı bu diyetle çok daha sağlıklı ve fit bir vücuda sahip olacaksınız. Çin diyeti nasıl yapılır, nelere dikkat etmelisiniz cevaplarını yazımızda bulabilirsiniz.

Çin diyeti bugüne kadar uygulamış olduğu diyetlerden herhangi bir olumlu etki alamayanlar için birebir olacak. Kilo verme konusunda gerçekten kararlıysanız Çin diyetini gündeme alabilirsiniz.

Çin Diyeti Listesi

Kahvaltı: Pirinç sütü, tarçınlı çay, bir dilim kızartılmış ekmek

Öğle: Sebze yemeği veya sebzeli pilav

Ara öğün: Az şekerli bir meyve

Akşam: Safranlı dana eti, pilav ve buharda pişirilmiş domates

  1. Gün

Kahvaltı: Çay, süt ve müsli

Öğle: Buharda pişirilmiş soya fasulyesi, mısırlı salata, elma

Ara öğün: Az şekerli bir meyve

Akşam: Fırında balık ve pilav, yanında haşlanmış bir sebze

3.gün

Kahvaltı: Kahve, kepekli ekmek

Öğle: Rafadan yumurta, buharda pişirilmiş ıspanak, bezelyeli pilav

Ara Öğün: Süt

Akşam: Fırında tavuk, haşlanmış sebze, meyve

4.gün

Kahvaltı: Çay, meyve, bir dilim ekmek

Öğle: Tavuk, buharda pişirilmiş sebze

Ara Öğün: bir küçük meyve

Akşam: ızgara et, soya soslu makarna

5.Gün

Kahvaltı: Kahve, iki dilim kepek ekmeği, bal

Öğle: bir dilim ızgara et, sebze, ekmek

Ara öğün: bir meyve

Akşam: Fırınlanmış dil balığı, salata, sebze çorbası

Geleneksel Çin Diyeti

Yeşil çay

Yeşil çay sindirime yardımcı olmasının yanı sıra, kansere neden olan radikalarla savaşmada etkilidir. Çin’de çok fazla kullanılan yeşil çay diyet listelerinde de sıklıkla yer alıyor. Günlük alınacak kafein miktarını azaltmada da etkili olan yeşil çay bu nedenle Çin diyetinde gündeme almanız gerekenler arasındadır.

Sütten Vazgeçin

Çin diyetinde sütteki kalsiyum yerine yeşil yapraklı sebzelerdeki kalsiyum alımına dikkat edilir. Soya fasulyesi Çin diyetinde ana öğünlerde sıklıkla ön plana çıkıyor.

Kahverengi Pirinç Tüketin

Çin diyetinde beyaz pirinç yerine kahverengi pirinç tercih ediliyor. Çin diyeti yaparken vücudu dengelediğine inanılan bu pirinç türünde karar kılabilirsiniz.

Az Miktarda Et Tüketin

Çin kültürüne göre çok miktarda kırmızı et tüketmek yanlıştır. Kırmızı eti tamamen bırakmak yerine sınırlandırmayı tercih edebilirsiniz. Çin diyeti sırasında haftalık olarak en fazla 200 gram kırmızı et tüketimi tavsiye ediliyor. Çin diyetinde kırmızı et yerine daha çok beyaz et tercih edilir. Ana öğünlerde balık, tavuk gibi beyaz etten yapılan yemekleri tüketebilirsiniz.

Sebzeler ön plana çıkıyor

Çoğu zaman bir Çin yemeği ana yemek olarak sebzelerin etrafında döner. Sebzeler vitaminlerle dolu olduğundan ve daha az kalori içerdiğinden, bu gelenek muhtemelen kilo vermeye yönelik en etkili olanıdır. Çin diyetinde sebze tüketimine ağırlık vererek günlük kalori alımını belirli bir miktar sınırlandırabilirsiniz.

Buharda Pişirilen Yemekler

Çin mutfağında diğer pişirme yöntemlerine göre buharda pişirilmiş yemekler tercih ediliyor. Sadece sebzeleri buharda pişirmekle kalmazlar, aynı zamanda et ve yumurtaları da buharda pişirdikleri bilinmektedir. Buharlama, sebzelerdeki önemli vitaminleri ve mineralleri tutmaya yardımcı olur. Ayrıca yağ ve diğer baharatların kullanılmasını gerektirmez.

Çorbalar

Çin diyeti listesi hazırlanırken dikkate alınması gereken bir başka seçenek çorbadır. Çoğu Çin çorbası, vücut işlevlerini geliştirmeye ve sağlık koşullarını iyileştirmeye yardımcı olan bitkisel maddeler içerir. Alternatif olarak Çinliler düzenli olarak yulaf lapası tüketirler.

Günde 3 öğün

Çin diyetinde kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği olarak öğünler üçe ayrılır. Kahvaltının günün en önemli öğünü olduğunun altını çizerek kesinlikle kahvaltının atlanmamasını önerirler. Çin diyeti ile kilo vermek için ara öğünlerinde büyük önemi bulunuyor ve ara öğünlerde de meyve-sebze tüketimi tavsiye ediliyor.