Kendiniz Yapabileceğiniz Kardiyo Egzersizleri

Kardiyo egzersizleri, bir kişinin kalp atış hızını artırmak ve belirli bir süre boyunca yüksek tutmak için özel olarak tasarlanmış egzersizlerdir. Bu tip egzersiz rutini aynı zamanda ‘aerobik egzersiz’ olarak da bilinir. Kardiyo egzersizlerinin en popüler biçimlerinden bazıları, tempolu yürüyüş, yüzme, koşu ve “ara vermeden” rutinin uygulandığı koşmayı içerir.

Pilates gibi kuvvet ve esnemeyle ilgilenen bazı egzersiz türleri, aerobik bir şekilde yapılabilmesine rağmen, genellikle kardiyo egzersizleri olarak kabul edilmez. Kardiyo egzersiz rutinlerinin başlıca avantajları arasında şunlar bulunur:

  • Verimli uyku ve dinlenme sürelerini destekler.
  • Akciğerlerin güçlendirilmesine yardımcı olur ve ayrıca akciğer kapasitesini artırır.
  • Vücudun günlük enerji seviyelerini iyileştirir.
  • Yağları yakar, vücudun metabolik hızlarını artırır ve böylece kilo vermeye yardımcı olur.

Günlük kardiyo egzersizlerinizi yapabilmeniz için gerçekten bir spor salonunda veya herhangi bir spor salonunda olmanıza gerek yok. İhtiyacınız olan tek şey, bu kasları ısıtan, kalbin pompalama mekanizmasını ve hepsinden önemlisi iyileştiren ve size zindelik ve sağlık hissi veren bir kardiyo egzersizidir. Ofisten spor salonuna gidip gelme lüksünüz yoksa ya da sadece harcama alışkanlıklarınız konusunda daha akıllı olmak istiyorsanız, o zaman kendi kendinize rahatça yapabileceğiniz kardiyo egzersizleri vardır.

Yüzme

Birçok fitness uzmanı ve sağlık uzmanı, yüzmenin en iyi kardiyo egzersizlerinden biri olduğuna inanıyor. Yüzme, kollardan bacaklara kadar vücudunuzun her bölgesini içeren bir aktivitedir. Otuz dakikalık kurbağalama 400 kalorilik kilo kaybına eşittir. Yüzme sırasında eklemleriniz korunur, böylece yüksek darbeli yaralanmalar konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.

Bisiklet

Bu belki de en eğlenceli ve heyecan verici kardiyo egzersiz rutinlerinden biridir. Bisiklet, çok fazla bacak gücü gerektiren bir aktivitedir. Ve devasa kaslar çalışırken, daha fazla kalori de tüketiliyor.

Koşu

Bu muhtemelen her zaman ve her yerde yapabileceğiniz en iyi kardiyo egzersizidir. Bu rutin için özel ekipmana ihtiyacınız yok. Tek gereken dayanıklı bir koşu ayakkabısıdır. Üzerinde birkaç tepe olan bir patikada koşmak daha fazla kalori yakmanıza yardımcı olacaktır. Koşmanın en iyi yanı, bu rutini uygulayabileceğiniz alanların veya yerlerin asla tükenmemesidir. Koşu olanakları sonsuzdur ve aktivite bağımlılık yapar.

İp atlama

İp atlama yapmak, özellikle otuz dakikalık bir zaman diliminde sürekli olarak yapıldığında, aslında yoğun bir kalp rutinidir.

Step aerobik

Bu tür kardiyo egzersizi bacaklarınızı, kalçalarınızı ve poponuzu şekillendirmeye yardımcı olur ve ayrıca bu fazla yağ birikintilerini atmanıza yardımcı olur.

Yüksek kardiyo egzersiz rutinindeyken kendinizi düzenli olarak nemlendirmeniz ve sağlıklı yiyecekler yemeniz çok önemlidir.