Kalp hastalığı 

Kalp hastalığını her geçen gün daha fazla insan yaşıyor ve her geçen gün bu sayı artıyor. Kalp hastalığı, arterlerde plak adı verilen yağ birikintileri olduğunda ortaya çıkar. İnsanların damarlarından hayvansal yağ geçtiği zaman kanalizasyon borularının tıkanması gibi, arterleri tıkayarak daraltırlar ve kan akışını kısıtlarlar!
Kalbe giden kan akışının azalması göğüs ağrısına ve rahatsızlığına (anjina) neden olabilir. Koroner arterdeki bir kan pıhtısı kalbe giden kan akışını kesebilir ve bu da kalp krizi ya da ani ölümle sonuçlanabilir.
Kalp hastalığına yakalanma riskini artıran risk faktörleri arasında yüksek tansiyon (hipertansiyon), sigara, yüksek kolesterol, diyabet, fiziksel hareketsizlik, stres, aşırı kilolu olmak veya obez olmak, ailede kalp hastalığı öyküsü bulunur. Diyet ve yaşam tarzındaki basit değişiklikler, riski azaltmada önemli bir etkiye sahip olabilir. Bu, et ve süt ürünlerini tamamen diyetten çıkarmak anlamına gelmez.
  • Çok fazla tuz, yüksek tansiyona neden olabilir, bu da felç ve kalp hastalığı riskini artırır. Tuzu azaltın ve sofrada tuz kullanmaktan kaçının ayrıca satın aldığınız yiyeceklerde ne kadar tuz (veya sodyum) olduğunu görmek için etiketleri okuyun.
  • Çoğunlukla kırmızı et, beyaz et, peynir ve tereyağı gibi süt ürünlerinden gelen bazı zararlı yağlar, kalp hastalığı riskinin artmasıyla güçlü bir şekilde bağlantılıdır. Çoğu doymuş yağ şu besinlerde bulunur: yağlı et, kümes hayvanı derisi, sosis ve sucuk, tam yağlı süt ve tam yağlı süt ürünleri, hindistancevizi yağı, hamur işleri, kekler ve bisküviler, tatlılar ve çikolatalar. Bu nedenle bunun yerine avokado, kuruyemiş, bitki bazlı yağlar ve doymamış yağlar içeren yiyecekleri daha fazla yemeniz tavsiye edilir.
  • Tavuk yemek sağlıklı bir seçenek değil çünkü modern süpermarket tavukları hızlı büyümeleri için sağlıksız bir şekilde geliştiriliyor ve proteinden daha fazla yağ içeriyor!
  • Şekerli içecekler, kekler, çikolatalar ve bisküvilerin hepsi kilo almaya neden olur ve aşırı kilolu veya obez olmak da kalp hastalığı riskini artırır. Meyve, kuru meyve, küçük bir avuç dolusu fındık (daha sağlıklı yağlar açısından zengin) ve bitter çikolata gibi daha sağlıklı atıştırmalıklar tüketin.
  • Etten elde edilen hem demir (demir bileşiği türü) arter duvarlarına zarar vererek kalp hastalığı riskini artırabilir. Bitkisel besinler hem farklı demir türlerini de içerir ki bu çok daha sağlıklıdır.
  • Sigara içmek, arterleri sertleştirerek daralmalarına neden olduğu için kalp hastalığı için önemli bir risk faktörüdür. Alkol de riski artırabilir, bu yüzden sınırlandırılmalıdır.
  • Egzersiz kilo kontrolüne ve kolesterolü düşürmeye yardımcı olabilir.
  • Meyve ve sebzeler damarlarınızı korur ve içlerindeki antioksidanlar oluşan plakları bile çözebilir.
  • Bakliyat (bezelye, fasulye ve mercimek), meyve ve sebze, kepekli ekmek ve kepekli makarna, kuruyemişlerden tüketin.