Kilo Kaybı İçin Kardiyo

Kilo verme konusunda çaresizseniz, kardiyo aktivitesi kesinlikle kilo verme yolunda size yardımcı olacak araçlardan biridir. Ancak önemli olan nokta, ne kadarının yeterli olduğunu ve bunun için ne kadar çalışmanız gerektiğini ve hangi kardiyo egzersizlerinin en etkili olduğunu bilmektir.

Bu makale tüm bu durumları vurgulayacaktır, böylece okumayı bitirdiğinizde kilo verme hedeflerinize yardımcı olmak için kendi kardiyo programınızı yapılandırmak için daha iyi bir konumda olacaksınız.

Neden Kardiyo?

Bir kişi aldığından daha fazla kalori yakarsa kilo kaybına neden olacağı bilinen bir gerçektir. Kardiyo aktiviteleri, kuvvet antrenmanı ve sağlıklı ve dengeli bir besleme, sürekli ve kontrollü kilo vermenin temel bileşenleridir.

Kardiyo, birçok nedenden ötürü her şeyin karışımında çok önemli bir bileşendir, yani:

  • Kardiyo aktivitesi yoluyla önemli miktarda kalori yakabilirseniz, sonuçları görmeye başlamak için daha az beslenme ayarlaması yapmanız gerekecektir.
  • Kardiyo, herhangi bir kişide diğer aktivitelerden daha fazla kalori yakılmasını kolaylaştırır. Kalp atış hızınız yükseldiğinde, kanınız pompalanıyor ve terliyorsanız, başarılı bir şekilde kalori yakıyorsunuz demektir.

En İyi Kardiyo Aktiviteleri

Tamam, şimdi daha ince bir vücut arayışınızda kardiyo aktivitelerinin öneminin tamamen farkındasınız. Şimdi, hangi kardiyo aktivitelerini rutininize dahil edeceğinize karar vermeniz gerekecek.

İp atlama veya yürüme gibi Yüksek Etkili kardiyo, çoğu zaman çok zor olmayan diğer aktivitelere göre kalorilerin daha hızlı yakılmasını kolaylaştırır.

Yüzme veya bisiklete binme gibi düşük etkili kardiyo, kalp atış hızınızı yükseltmek için harikadır, ancak kalori yakmada diğer yüksek etkili kardiyo aktiviteleri kadar etkili değildir.

Tüm Vücut kardiyo, vücudun hem üst hem de alt bölümlerinin aynı anda çalıştığı, daha verimli bir genel egzersizin elde edildiği ve herhangi bir seansta maksimum kalori miktarının yakıldığı zamandır.

Bununla birlikte, bu kesinlikle düşük etkili faaliyetlerin hiçbir şekilde programa dahil edilmemesi gerektiği anlamına gelmez. Aslında, dengeli bir kardiyo rutinine sahip olmak, herhangi bir programda sürekli kilo kaybı yaşamak için çok önemli olduğundan, genel şemada oldukça önemlidirler.

Ne Kadar Gerekli

Bu soruya geniş kapsamlı bir yanıt vermek tamamen imkansız değilse de zordur, çünkü gerekli kardiyo miktarı belirli bireysel faktörlere bağlı olacaktır ve gereken miktar kişiden kişiye değişecektir. Bu kararı etkileyecek faktörler şunlardır:

  1. Bireyin yaşı, cinsiyeti ve metabolizması

 

  1. Kişinin mevcut kondisyon seviyesi
  2. Bireyin vücut yağ yüzdesi ve ağırlığı
  3. Egzersiz rejiminin yoğunluğu ve sıklığı

İşin gerçeği, kardiyo egzersizlerinin, özellikle sağlıklı beslenme alışkanlıkları ve kuvvet antrenmanı ile birleştirildiğinde, zamanla kilo vermenize yardımcı olacağıdır.