Forma girmek uzun ve zaman alan bir süreç olsa da, forma girmenin olumlu pek çok etkisi vardır. Peki orta yaşı geçenler zayıf kalmak için nelere dikkat etmeli cevabı yazımızda.

Orta yaşı geçenler için forma girmek daha zorlu bir süreçtir. Kendinizi daha iyi hissetmek ve her daim fit gözükmek için aşağıdaki adımlar yol gösterici olacaktır:

Günlük Egzersiz Yapın

Günlük en az bir saat boyunca egzersiz yapın. Günlük yaşamınızda mutlaka orta düzeyde fiziksel aktivite yapmalısınız. Hızlıca birkaç kilo atmak istiyorsanız, daha yüksek yoğunluklu bir egzersiz yapın. Örneğin, bir saat boyunca tempolu bir yürüyüşe çıkın. Egzersiz sırasında şiddetli ağrı çekmediğinizden emin olun. Her antrenmandan sonra yeterli su aldığınızdan ve yeterli miktarda protein içeren yiyecekler yediğinizden emin olun. Protein kaslarınızı yeniden inşa etmenize yardımcı olacaktır.

Her Öğünde Doğru Yiyecekleri ve Porsiyonları Yiyin

Tatlılardan uzak durmaya çalışın. Şekeri doğal yollardan almaya çalışın. Örneğin elma, midenin 3 ila 4 saate kadar tok hissetmesini sağlamak için iyi bir tercihtir. Yeşil fasulye ve brokoli gibi yeşil sebzeler sindirim sistemini temiz ve çalışır durumda tutar. Bu nedenle gerek ana öğünlerdegerekse ara öğünlerde daha çok taze sebze ve meyvelerle beslenmeyi tercih etmelisiniz.

Doğru Diyet Listesi Oluşturun

Hindi ve tavuk gibi yağsız etleri tercih edin. Karides gibi deniz ürünleri de harika alternatiflerdir. Bu yiyecekler, kasları zinde tutmaya yardımcı olmak için protein ve sağlıklı içerikle doludur. Ek olarak, yediklerinizi doğru porsiyonlara ayırdığınızdan emin olun. İyi bir metabolizmaya sahip olmak, öğünleri doğru porsiyonlamaktan geçer. Gün boyunca üç büyük öğün yemek yerine günde altı kez yemek yemeyi ve daha küçük porsiyonlar ayarlamayı planlayın. Bu aynı zamanda kalori alımını da sınırlandıracağından orta yaşları geçenler için diyet yapmayı daha kolay hale getirecektir.

Günlük Kalori Alımını Takip Edin

Bir günde kaç kalori aldığınız takip etmek, fiziksel egzersizlerinizi planlamanıza yardımcı olacaktır. Vücut geliştiricilerin vücutlarının neden bu kadar sağlıklıgöründüğünü hiç merak ettiniz mi? Çünkü yemeklerini planlıyorlar ve ortalama bir insandan daha fazla (sağlıklı) kalori alıyorlar. Bu nedenle zayıf kalmak için günlük kalorinizi düzenli olarak takip etmeyi seçmelisiniz.

İyi Uyuduğunuzdan Emin Olun

Vücudu yeniden şarj etmek için yeterince uyumak çok önemlidir. Altı ila sekiz saat uyku vücudun gün boyunca çalışmasını sağlar, ancak işten eve döndükten sonra herhangi bir noktada kendinizi yorgun hissederseniz, egzersiz yapmadan önce mutlaka küçük bir kestirme yapın. Bu süreçte yaklaşık olarak yarım saat uyumalısınız. Bu, gecenin ilerleyen saatlerinde uyku sorunu çekmenizi de engelleyecektir.

Günlük Plan Yapın

Günde 10 bin adım atmak zayıf kalmak için yapılacaklar arasında ilk sıralardadır. Bu hedef için adımsayar edinebilir yakmış olduğunuz kaloriyi ve yaptığınız mesafeyi takipte kalabilirsiniz. Yürümenin faydalarını hem fiziksel olarak görebileceğiniz gibi hem de ruhsal olarak kendinizi bu süreçte çok daha iyi hissedersiniz. Özellikle orta yaşı geçenlerin kalori vermesi diğer kişilere göre daha zorlu olacaktır. Bu nedenle titiz bir yürüyüş planı düzenleyerek kalori yakmayı daha basit hale çekebilirsiniz.

Öte yandan günlük alışkanlıkları değiştirerek bir miktar kalori verebilirsiniz. Örneğin ulaşım araçlarıyla gittiğiniz yerlere yürümeyi tercih edebilir, asansör kullanmak yerine merdivenlerden çıkabilirsiniz. Günlük olarak yaptığınız bazı alışkanlıkları tercih etmeniz kalori vermek açısından birebir olacaktır. Öte yandan doğru bir beslenme programı ve iyi bir egzersiz düzeninin de kalori verme yolları arasında olduğunu belirtmek gerekiyor.