Regl döneminde doğru beslenerek adet dönemini daha rahat şekilde geçirebilirsiniz. Regl döneminde beslenme nasıl olmalı, bu dönemde nelere dikkat etmelisiniz cevapları yazımızda.

Regl döneminde beslenme doğru şekilde yapıldığında mide bulantısı, şişkinlik, ağrı gibi olumsuz durumlarda hafiflemeler meydana gelir. Regl dönemini iyileştirmek için aşağıdaki gıdaları mutlaka beslenme programına eklemeyi tercih etmelisiniz:

Somon

Somon b12 vitamini ve Omega-3 yağ asitleri bakımından zengindir. Bu besin kramp ağrılarını azaltmaya yardımcı olabilecek anti-inflamatuar özelliklere sahiptir. Vejetaryen iseniz veya balık sevmiyorsanız, diğer seçenekler arasında ceviz, keten tohumu veya avokado bulunur. Fırında somon ve kuşkonmaz ayın bu zamanında vücudunuzun istediği besinleri sağlamak için harika bir yemektir.

Ispanak ve brokoli

Ispanak ve brokoli, demir bakımından zengindir. Bunları buharda pişirebilir, kızartma yapabilir, salata, çorba veya yeşil smoothie yapabilirsiniz. Ispanak ve brokolideki magnezyum ve potasyum, kramp gibi semptomları azaltmaya yardımcı olabilir. Yüksek oranda C vitamini içeren yeşil yapraklı sebzeler bu dönemde oluşan yorgunluğu atmak içinde birebirdir. Adet döneminde beslenme listesini daha sağlıklı hale getirmek isteyenlerin bu nedenle tercihi olmalıdır.

Yoğurt

Yoğurdun kalsiyum oranı oldukça yüksektir. Yoğurt ayrıca sindirimi teşvik etmeye yardımcı olabilir. Bu dönemde sıklıkla tüketmeniz gereken yoğurt kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayarak, sindirimi kolay hale getirecektir.

Muz

Muz, potasyum, B6 vitamini ve diğer vitaminler bakımından zengindir, ayrıca sindirim sisteminize yardımcı olmak bakımından iyi bir tercihtir.

Yumurta

Bu dönemde yumurta tüketerek ortaya çıkan şişkinliğe çare bulabilirsiniz. Gaz sorunu çekenler içinde birebir olacak yumurta adet döneminde tüketilmesi gerekenler arasında ilk sıradadır.

Omega-3 içeren gıdalar

Omega-3 yağ asitleri vücuttaki iltihaplanmayı azaltabilir ve adet ağrılarının üstesinden gelmeye yardımcı olabilir.

Omega-3 aşağıdaki gıdalarda yoğun miktarda bulunur:

  • Somon
  • Sardalya
  • Keten Tohumu ve Keten Tohumu Yağı
  • ChiaTohumları
  • Ceviz
  • Soya Fasulyesi
  • Bazı Yoğurtlar, Meyve Suları

Kaçınılması Gereken Yiyecekler

Bazı yiyecekler adet belirtilerini hafiflettiği gibi, bazı yiyecekler de adeti daha kötüleştirebilir. Bunlar genellikle iltihaplanmaya veya şişkinliğe neden olan gıdalardır.

Kafeinden uzak durun

Kafein, kan basıncınızı ve kalp atış hızınızı artırabilir ve bu da PMS semptomlarını daha da kötüleştirebilir. Bu dönemde kahve içmek yerine farklı alternatifleri değerlendirebilir bir müddet kahveye ara verebilirsiniz.

Tuzla uğraşmayın

Tuz, vücudunuzdaki su tutmayı artırabilir ve şişkinliğe katkıda bulunabilir. Tuzlu ve çok işlenmiş gıdalardan kaçının ve bunun yerine kolay sağlıklı atıştırmalıklar seçin. Özellikle adet döneminde şişkinlikten şikayetçi oluyorsanız bu dönemde tuz tüketimine ara vererek şikayetlerin hafifleyeceğinden emin olabilirsiniz.

Kaçınılması gereken diğer yiyecekler şunlardır:

  • Sodyum veya şeker oranı yüksek yiyecekler
  • Beyaz ekmek veya makarna gibi beyaz un kullanılan fırınlanmış ürünler
  • Karnabahar veya Brüksel lahanası gibi gaza neden olan yiyecekler

Demir Alın

Adet döneminde kişi kan kaybettikçe bu durum demir seviyesinin düşmesine neden olur. Demir içeren gıdalardan tüketmek bu nedenle oldukça önemlidir.

Demir içeriği yüksek yiyecekler şunlardır:

  • Sığır Eti ve Sığır Karaciğeri
  • Kahvaltı Gevreği
  • Fasulye ve Mercimek
  • Ispanak
  • Sardalya
  • Bitter Çikolata

Besin açısından zengin ve lif içeriği yüksek yiyecekler seçmek, bu zamanda kendinizi en iyi şekilde hissetmenize yardımcı olacak, sindirim sisteminizi rahatlatacak ve adet kanamasından kaybedilen besinleri yerine koyacaktır. Regl döneminde doğru beslenme tek başına yeterli olmayıp, doğru egzersiz planıyla da adet sıkıntılarını geride bırakabilirsiniz. Özellikle adet döneminde doğru beslenme ve egzersiz planına uyarak bu günleri sorunsuz hale çekmiş olacaksınız.