Kardiyo Kickboks Hem Eğlenceli Hem Sağlıklı

Mevcut egzersiz rutinleriniz artık sizi zorlamıyorsa ve hızınızı biraz yükseltmek istiyorsanız; kardiyo kickboks yapmayı düşünün, zindeliğinizi bir sonraki seviyeye taşımanın harika bir yoludur.

Kardiyo Kickboks nedir?

Kardiyo kickboks egzersizi, dövüş sanatlarının yeni bir dönüşü olarak sınıflandırılabilir; boks tekniklerini güçlü bir tekme stiliyle birleştirir.

Kardiyo Kickboks Rutinleri

Temel bir kardiyo kickboks rutini normalde tekme, yumruk, yumruk, kanca ve vuruş kombinasyonunu gerektirir. Bu rutinler kickboks videolarını izleyerek öğrenilebilir veya maksimum etki için bir antrenörden yardım alınabilir.

Kickboks rutininize çeşitli aerobik aktiviteler eklerseniz, ek bir fayda olarak saatte en az 700 ekstra kalori yakabilirsiniz. Temel kardiyo kickboks teknikleri, pahalı ekipmanlara ihtiyaç duyulmadan evde kolayca öğrenilebilir. Bununla birlikte, daha karmaşık olan hareketler için daha yüksek düzeyde bir koordinasyon, daha fazla beceri ve daha kolay manevra kabiliyeti gerekebilir.

Faydaları

Vücudunuzu zinde tutmanın bariz avantajının yanı sıra, bir kardiyo kickboks sınıfına katılmanın gerçekleştirilmesi gereken birçok faydası vardır.

  1. Bazı dövüş sanatları tekniklerini içeren bir savunma rutini olarak, ihtiyaç duyulursa, kardiyo kickboks sınıfınızda öğrendiğiniz aynı tekniklerden bazılarını kullanarak kendinizi savunabileceksiniz.
  2. Çoğu kardiyovasküler aktivitenin kişinin stresini sağlıklı bir şekilde yönetmenin mükemmel bir yöntemi olduğu kanıtlandığından, büyük bir stres azaltıcıdır.
  3. Artan el ve göz koordinasyonu, normal olarak derslere katıldıktan sonra sadece birkaç hafta içinde fark edilebilen büyük bir zaman avantajıdır.
  4. Daha iyi bir duruş elde etme ve daha yüksek esneklik bir süre sonra muhtemelen deneyimlenecektir. Kardiyo kickboks vücuttaki tüm kas gruplarına meydan okur; hem daha büyük gruplar hem de daha küçük gruplar. Sonuç olarak, tüm vücut titiz bir kondisyona maruz kaldığından genel basıncınız artacaktır.
  5. Daha sağlıklı bir kalp, kardiyo vasküler faaliyetlerin doğrudan bir sonucudur. Kickboks, kalbiniz için mükemmel bir antrenmandır ve uzun vadede iyi bir kalp atış hızı elde etmeyi ve sonuç olarak kan basıncınızı daha iyi kontrol etmeyi bekleyebilirsiniz.

Bu aktiviteye katılmanın avantajları çok büyüktür ve bu beklenen faydalarla ilgili artan farkındalıkla, dünyanın her yerinden insanlar bu spordan yararlanmaktadır. Harika bir antrenman olmasına rağmen, kardiyo kickboks herkes için uygun değildir. Sırt probleminiz varsa kardiyo kickboks egzersizi yapmamalısınız.

 

Isınma egzersizi, esneme hareketleri ve soğuma hareketleri ile ilgili katı kurallara uymak önemlidir. Başlayabileceğiniz diğer tüm fiziksel aktiviteler gibi, başlamadan önce bir doktorun beden yeteneklerinizi değerlendirmesini sağlamak her zaman iyi bir fikirdir.