Yapılan araştırmalara göre uzmanlar sağlıklı kalbin sırrı bu 6 adımda sağlamanın mümkün olduğunu belirtmektedir.

Günümüzde hayat şartlarının zorluğu ve yoğun iş temposunun yanı sıra yaşanan stres sonrasında insan kalbi çok daha fazla zorlanmaktadır. Bu zorlanmanın önüne geçmek ve kalp ile alakalı sorunlar yaşamamak için yapılması gereken bir takım unsurlar bulunmaktadır. Kalbin daha sağlıklı olması ve daha uzun ömür yaşamak için yapılması gerekenlere dikkat edilmelidir. Sağlıklı kalbin sırrı için yapılması gerekenler;

1 -) Günde 10 Bin Adım Atmak

Alanında uzman olan hekimlere göre 50 yaşından önce oluşan kalp hastalıkları kişinin ömrünün en az 20 yıl daha kısa olmasına neden olmaktadır. Sağlıklı beslenme ve spor içeren bir yaşam tarzı ise kalp hastalıklarının önüne geçmeye yardımcı olan en etkili yolların başında gelmektedir. Genel olarak en sağlıklı ve en ucuz olan spor tempolu yürüyüş olmaktadır. Haftanın en az 5 günü mümkün oldukça 7 günü yaklaşık olarak 35 dakikadan daha fazla ve gün içinde ortalama 10 bin adımdan oluşan tempolu yürüyüş yapmak gerekmektedir.

2 -) Araç Kullanımını Azaltın

Günlük yaşamın daha kolay olmasına yardımcı olan araç kullanımı hemen hemen en kısa mesafelerde bile tercih edilmektedir. Elinizden geldikçe kısa mesafelerde araç kullanmayın ve aracı kullanmak zorunda olduğunuz zamanda evinize ya da iş yerinize gelmeden en az iki durak öncesinde inerek yürümeyi tercih etmelisiniz.

3 -) Her Yerde Asansör Yerine Merdiven Kullanın

Yüksek katlara çıkmak için kullanılan asansörler insanları daha kolay bir yaşam elde etmelerinden dolayı en alçak yerlere bile kullanılmaktadır. Bu durum kişilerin hem tembelleşmesine hem de sağlık bakımından zorlamaktadır. Devamlı olarak çalışmakta zorunda olan kişilerin spor yapmaya zaman ayıramazlar. Bu durum karşısında en güzel spor yapma yolu iş yerinde asansör yerine merdiven kullanımı olacaktır. Her kalbin dostu olan hareketlilik konusunda bu tarz uygulamalar doğru sonuç almanıza yardımcı olmaktadır.

4 -) Futbol Yerine Yüzmeyi Tercih Edin

Özellikle erkeklerin hayatından çok önemli bir yere sahip olan futbol belli bir yaştan sonra başlanması çok da uygun bir spor dalı değildir. Kalp sağlığı için bu tarz sporlardan uzak durulması doğru karar olacaktır. Futbol yerine yüzme tercih edin ve yapacağınız bu spor ile kalp sağlığını korumanız mümkün olacaktır.

5 -) Erken Uyarı Sistemini Dikkate Alın

Her zaman hareketli olmak insan ömrünün uzamasına yardımcı olmaktadır. Böylece hem enerjiniz artacak hem de kalbinizin performansını arttıracaktır. Kalbinizi zorlayan işlerden kaçınmalı ve olası bir zorlama karşısında kalp uyarı verecektir. En ufak kalp sorununda hiç zaman kaybetmeden doktora baş vuru yapılmalı ve rahatsız eden konu hakkında incelemeler yapılması gerekmektedir.