Sebze diyeti sağlık açısından pek çok yarar sunan diyet çeşitlerinden biri olma özelliği taşıyor. Sebze diyeti nasıl yapılır, diyet sırasında nelere dikkat etmeli yazımızda sıraladık.

Sebze diyeti vejetaryenlere özel olarak tasarlanan az yağlı bir diyet programıdır. Hızlıca kilo vermek ve sağlığı iyileştirmek için önerilir. Sebze diyetinde sebze ve meyveler, kepekli tahıl çeşitleri, baklagiller ağırlıklıdır. Programda yumurta ve soya ürünlerine sınırlı olarak izin verilir. Buna göre gün içinde az ve sık beslenerek kilo kaybını gerçekleştirmek mümkündür.

Sebze Diyeti Listesi

Sebze diyetiyle hem kilo verebilir hem de vücudunuza detoks etkisi sağlayabilirsiniz. Sebze rejimi sayesinde kısa bir süre içinde diğer diyetlere nazaran daha çok kilo verirsiniz. Diyeti desteklemek ve diyetten alınan verimi arttırmak için su tüketimini mümkün olduğunca arttırmaya bakmalısınız. Diyet programında günlük olarak en az 2 litre su tüketimi tavsiye edilir.

Kahvaltı: 2 muz, bir adet elma, limonlu su

Ara öğün: bir adet salatalık

Öğle yemeği: iki adet elma, limonlu su

Akşam yemeği: sebze yemeği, yoğurtlu yulaf ezmesi

Son öğün: ceviz, bal ve incirden yapılan smoothie

İkinci gün dilediğiniz miktarda sebze tüketmekte özgürsünüz. Patates dahi tüketilebilirken, sebzeleri çiğ veya pişmiş olarak tüketebilirsiniz. Ayrıca sebzeleri bir salata türünde hazırlayabilir, limon ve baharatlar tercih edebilirsiniz. Üçüncü günde meyve ve sebzeleri dilediğiniz öğünlerde birleştirerek tüketebilirsiniz. Üçüncü gün muz ve patates yemeden, meyveleri smoothie şeklinde değerlendirebilirsiniz.

Dikkate Alınması Gerekenler

Sebze diyetiprogramı pek çok faydayı peşinde getirse de, dikkate alınması gereken bazı durumlarda vardır. Yağ oranı son derece düşük olan bu diyet programında günlük toplam kaloriden yüzde 10 daha az yağ alınır. Sağlıklı yağ çeşitleri kalp hastalıklarına karşı koruma sağlarken, beyin fonksiyonlarının desteklenmesine yardımcıdır. Öte yandan diyet listesinde beyaz, kırmızı vs. etin hiçbir türü olmadığından dolayı beslenme yetersizliği sorunu görülebilir. Bu nedenle diyet boyunca protein bazlı gıda çeşitlerinde karar kılmak mantıklı olacaktır.

Sebze Diyetinin Parçası Olan Gıdalar

Sebze diyetinde bazı sebzeler ağırlık taşır. Yeşil yapraklı sebzeler olarak tanımlanan ıspanak, lahana, brokoli en fazla tüketilmesi gerekenler arasında yer alır. Ayrıca sebzeler arasında karnabahar, lahana, sarımsak, soğan, kabak ve biber tüketimine de ağırlık verilmesi gerekir. Bunların özellikle haşlama tekniğiyle pişirilenleri bu dönemde sıkça tavsiye edilmektedir. Bu dönemde zengin protein kaynakları arasında bulunan yumurta ve soya peyniri de tercih edilmelidir. Kullanılması gereken baharatlar arasında ise kimyon, maydanoz, zerdeçal bulunur.

Sebze Diyetinde Yasak Olan Gıdalar

Sebze diyetiyle kilo vermek isteyenlerin bir müddet et ürünlerinden uzak durması gerekiyor. Sığır, kuzu eti, dana ve keçi eti bu dönemde tüketmemeniz gerekenler arasındadır. Öte yandan deniz mahsulleri de diyet süresince tamamen yasaktır. Uskumru, ton balığı, karides, ıstakoz gibi deniz mahsulleri de hiçbir şekilde tüketilmemelidir. Özetle et, deniz ve kümes hayvanlarının bu diyet programı sırasınca tamamen yasak olduğunu belirtmek gerekir. Ayrıca diyet boyunca işlenmiş gıda türlerinin de sınırlı tutulması gerektiğini, diyetten verim almak için mümkün olduğunca hiç tüketilmemesinin iyi olacağını altını çizmek gerekir.

Sebze Diyetiyle Kilo Vermek

Özetle sağlık açısından sayısız yarara sahip olan sebze diyeti vejetaryen diyet modellerinden biri olduğundan dolayı herkes için uygun görünmeyebilir. Diyetten alınan verimi arttırmak için düzenli egzersiz programıyla desteklenmesi lazımdır. Bu sayede vejetaryen diyeti çok daha kısa süre içinde beklenenden daha çok kalori yakmanıza neden olabilir.