Vücudunuzdaki fazlalıklardan bir an önce kurtulmak için sebze diyetleri kurtarıcı olabilir. Sebze diyeti nasıl yapılır, sebze diyeti sırasında neleri dikkate almalısınız cevaplarını yazımızda sıraladık.

Sebze diyeti sırasında düşük karbonhidrat değerlerine sahip olan sebze çeşitleri tüketilir. Brokoli, lahana, brüksel lahanası, ıspanak, domates diyetin vazgeçilmezleri arasındadır. Daha çok haşlama tekniğinin pişirme yöntemi olarak tercih edildiğini belirtmek gerekir.

Sebze Diyeti

Sebze diyetinde tercih edebileceğiniz gıdalar şu şekilde sıralanıyor:

Meyveler: muz, portakal, kavun, kayısı, kivi, greyfurt

Sebzeler: Biber, kabak, ıspanak, karnabahar, brokoli

Tahıllar: Yulaf, arpa, pirinç, kinoa, farro, kahverengi pirinç

Baharatlar: kimyon, tarçın, kişniş, Hindistan cevizi, zerdeçal

Baklagiller: nohut, mercimek, fasulye, barbunya, mercimek

Sebze Diyetini Takip Etmek

Sebze rejimi takip edilmesi kolay olan bir diyet türüdür. Kalorileri saymanıza ve sürekli olarak besin alımını izlemenizin önemi yoktur. Meyve, sebze ve tahıllar öğünlerde zengin miktarda yer kaplar. Yağlı yiyecekler diyet programında sınırlandırılır. Öte yandan süt, yoğurt gibi süt ürünleri de günde en fazla iki porsiyon yenilebilir. Kafeinli içecekler, yağlı paketlenmiş gıda türleri bu diyette az miktarda tercih edilebilir. Özellikle diyetin verimini arttırmak için düzenli egzersiz tavsiye edilmektedir. Gün içinde en az 30 dakika boyunca egzersiz yapılarak diyetin olumlu etkilerini arttırmayı başarabilirsiniz.

Sebze Diyetinde Sınırlı Miktarda İzin Verilen Yiyecekler

Sebze diyetinde sınırlı yiyecekler arasında fındık, keten tohumu, alkol, işlenmiş gıdalar, rafine karbonhidrat ürünleri yer alıyor. Bu tarz ürünlerin mümkün olduğunca az tüketimi tavsiye edilir. Bu diyet sırasınca aynı zamanda un ekmeği, beyaz şeker, kraker, tereyağı, kanola yağı gibi çeşitlerinde sınırlandırılması gerekir.

Sebze Diyetinde Mutlaka Kaçınılması Gerekenler

Sebze diyeti yapmak isteyenlerin bazı gıdalardan uzak durması gerektiğini bilmesinde fayda var. Bu gıdalar sebze diyetinde tamamen yasaktır. Etler arasında sığır, kuzu, keçi ve dana eti yer alır. Deniz mahsullerinde ise ton balığı, hamsi, sardalya, ıstakoz, uskumru bulunur. Kanatlı etlerinde ise hindi, tavuk, kaz ve ördek yenmemesi gerekenler arasında bulunur.

Sebze Diyeti Menüsü

Kahvaltı: domates, biber, sarımsak, soğan

Öğle: brokoli, pilav, siyah fasulye

Akşam: brüksel lahanası, mercimekli güveç

  1. Gün

Kahvaltı: sebzeli omlet

Öğle: ıspanak, bulgur, domates ve lahana ile doldurulmuş biber

Akşam: Salata ve kuskus

3.Gün

Kahvaltı: Çilek, meyveli yulaf ezmesi, yaban mersini

Öğle: kabak erişte

Akşam yemeği: tavada kızartılmış sebzeler ve kinoa

Diyet Yaparken Dikkat Edilecekler

  • Duygusal yemek yeme son derece risklidir. Diyet boyunca duygusal yemek yemelerden kaçınarak diyet listesine sadık olmaya bakmalısınız.
  • Diyeti egzersizlerle desteklemek son derece önemlidir. Özellikle diyetten alınan verimi arttırmak için günün belirli miktarını egzersizlere ayırmayı düşünebilirsiniz. Düzenli fiziksel aktivite hem ruhsal hem de fiziksel olarak olumlu etkiler yaratacaktır.
  • Diyet sırasınca su tüketimi oldukça önemlidir. Günde en az bir buçuk litre su içilmesi önerilir. Bu sayede kalori yakımını çok daha rahat bir hale çekebilirsiniz.
  • Sebze diyeti yalnızca sebzelerin tüketilmesi gereken bir diyet olduğundan etin minimum oranda bile tüketilmesi yasaktır.
  • Diyet süresince her gün tartılmak motivasyonu kırıcı olabilir. Her gün tartılmak yerine haftada iki kez tartılmaya özen gösterebilirsiniz. Özellikle adet dönemlerinde vücut ağırlığı daha fazla olduğundan dolayı tartıya güvenmemeniz gerekir.
  • Diyet boyunca aşırıya kaçmamak şartıyla bitki çayları da tüketebilirsiniz. Özellikle yeşil çay, papatya çayı bu dönemde gündeme alınması gerekenler arasındadır.

Sebze diyetiyle zayıflama yöntemleri bu şekilde sıralanırken, günlük alınması gereken kalori miktarının yaşa ve fiziksel aktiviteye göre değiştiğini belirtmek gerekir.